سخنرانی در مسجد جامع؛ تبیین و تشریح کلیات لایحه بودجه سال آینده - ۱۴۰۱ به همراه گزارش عملکرد

🔰سخنرانی سردار علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع دامغان 

❇️ موضوع: "تبیین و تشریح کلیات لایحه بودجه سال آینده - ۱۴۰۱"

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های دولت و مجلس برای بودجه سال آینده در صورت اجرای صحیح، آغازی برای شکوفایی کشور است.
به گزارش ایرنا، علی اکبر علیزاده شامگاه سه‌شنبه در مسجد جامع دامغان در خصوص تبیین و تشریح کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با مردم دامغان سخن گفت و تصریح کرد: نمایندگان و وزرای دولت، رفاه مردم را خط قرمز می‌دانند و کاهش فشارهای اقتصادی و ایجاد رفاه معیشتی را دنبال می‌کنند. 
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم و امیدبخش بودجه ۱۴۰۱، کوشش دولت در کاهش هزینه‌های خود است که در این زمینه، دولت سیزدهم با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های جاری خود، اولین اقدام بزرگ را در این زمینه برداشته است. 
علیزاده اظهار داشت: گسترش عدالت یکی دیگر از اهداف دولت در بودجه سال آینده است که در این راستا با اخذ مالیات از ثروتمندان به نفع طبقات محروم جامعه همراه خواهد بود و در این زمینه در کنار اخذ مالیات سنگین از ثروتمندان، بسیاری از کسبه و اصناف با شرایط خاص سقف گردش مالی، از پرداخت مالیات معاف هستند.

ایجاد صندوق توسعه استان‌ها توسط دولت، گامی در جهت تکمیل طرح‌های عمرانی

علیزاده خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق توسعه در استان‌ها، از برنامه‌های دولت در سال آینده است که در این زمینه به صندوق تمامی استان ها مبلغ اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال واریز می‌شود و به مرور، براساس نیاز هر استان، جمعیت و شاخصه‌های مختلف، اعتبارات لازم به صندوق توسعه استان‌ها واریز کنند. 
وی با اشاره به اینکه دولت امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولتی را به فروش رساند، افزود: طبق دستور رئیس جمهور، استانداران نیز می‌توانند ملک و اموال مازاد استان خود را به فروش گذاشته و به حساب صندوق واریز کنند. 
علیزاده ادامه داد: در راستای تشکیل این صندوق ها، ۱۴۴ طرح ملی، استانی شد تا با بهره‌گیری از این صندوق‌ها، سرعت بالایی به عمران و آبادانی داده شود.
وی به کاهش نرخ تورم اشاره کرد و افزود: تورم ۷۲ درصد توسط دولت قبل تحویل داده شد و طی ماه‌های اخیر کاهش یافته است و هدف دولت و مجلس است که در سال آینده به ۳۵ درصد برسد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای دولت برای ایجاد بیمارستان دوم قطعی شده است و در تلاشیم تا در بودجه سال آینده، اعتبار در نظر گرفته شود تا کار ساخت بیمارستان دوم آغاز شود.