حمایت تمام‌عیار مجلس یازدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ دی) قوه مقننه و  در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز با الحاق یک بند به ماده ۴ این طرح با ۱۶۷ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه در صورتی که تعهدات مالی دستگاه های اجرایی به واحدها و موسسات تحت حمایت این قانون، به تعویق بیفتد، سازمان برنامه و بودجه موظف است مستقیماً نسبت به پرداخت تعهدات مالی از بودجه آن دستگاه اقدام کند.

به عبارتی دیگر اگر دستگاه‌های دولتی از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنند ولی بدهی خود را پرداخت نکنند، سازمان برنامه و بودجه موظف است بدهی را تسویه کند.

 

✅ با این مصوبه، شرکت های دانش بنیان از حاشیه فرایند تولید در کشور خارج شده و به جریان اصلی تولید در کشور تبدیل می شوند. این که مجلس چگونه این ریلگذاری را اصلاح کرده را در دو اینفوگرافیک زیر ببینید. 
🔺 این مصوبه یکی از اقدامات اساسی مجلس برای حمایت قاطع از جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان است که تخریب‌گران سیاسی مجلس چشم بر آن خواهند بست.
🔻با وجود همه دروغ‌هایی که درباره مجلس گفته می‌شود و هجمه سازی‌های سیاسی، مجلس یازدهم در حوزه‌های مؤثر اقتصادی ریل‌گذاری‌های خوبی کرده که به شرط اجرا توسط دولت، در میان مدت شاهد ثبات در آن بخش‌ها خواهیم بود.