حاج قاسم، تشکیل‌دهندۀ ارتش یکپارچۀ اسلام است

شامگاه جمعه ۲۰ دی، با حضور و سخنرانی دکتر علی اکبر علیزاده برمی، مراسم گرامیداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای بِرُم شهر دامغان برگزار شد.
در این مراسم که در فاطمیۀ خاندان شهید والامقام حجت الاسلام شفیع‌زاده برگزار شد، دکتر علیزاده در تبیین اینکه چرا حاج قاسم سلیمانی اینقدر عظمت یافته است، گفت: آنچه حاج قاسم را بزرگ کرد اولاً اخلاص او بود و ثانیاً اطاعت محض از ولایت. سردار سلیمانی در طول هشت سال دفاع مقدس، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، حضوری جانانه داشت و پس از پایان جنگ تحمیلی، دست از جهاد برنداشته و برای مبارزه با اشرار مسلّح، به سیستان و بلوچستان رفت و اگر قاسم سلیمانی نبود امروز باید هر لحظه، شهیدی را در منطقه سیستان و بلوچستان می‌دادیم.
این فرمانده دفاع مقدس افزود: مقاومت مردم در افغانستان، عراق، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین همگی مدیون مجاهدت‌های شبانه‌روزی سردار سلیمانی است. شهید سلیمانی با آموزش رزمندگان اسلام از کشورهای مختلف، زمینه‌ساز ایجاد و بالندگی نهضت مقاومت در سرزمین‌های مختلف شد.
دکتر علی اکبر علیزاده عنوان کرد: سردار سلیمانی هنگامی با داعشِ جنایت‌کار در سوریه می‌جنگید که در داخل کشور آقایان رفسنجانی و رئیس‌جمهور وقت، هر دو معتقد بودند باید به شورشیان کمک کرد تا دولت رسمی سوریه را سرنگون کنند؛ در عراق هم داعش به سی کیلومتری بغداد رسیده بود. همچنین در خارج از کشور، آمریکا ۱۲۰ کشور را علیه ایران و به نفع داعش، متحد کرده بود. در چنین شرایطی مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی را مأمور کرد تا نگذارد دولت رسمی سوریه سقوط کند.
استاد دانشگاه امام حسین
(ع) گفت: حاج قاسم، نه تنها داعش را از بین برد بلکه ارتش اسلام را نیز تشکیل داد و سبب شد غدۀ سرطانی اسرائیل در محاصرۀ نیروهای مقاومت قرار بگیرد؛ او حتی با شهادتِ خود نیز به محور مقاومت کمک نمود و باعث تسریع حرکت محور مقاومت شد.
سردار علی اکبر علیزاده گفت: جغرافیای سیاسی جهان با شهادت حاج قاسم سلیمانی، در حال تغییر است.
دکتر علیزاده در بخش آخر سخنرانی خود عنوان کرد: قاسم سلیمانی شهید شد اما معلم و پرورش‌دهندۀ او -امام خامنه‌ای
(حفظه‌الله)- زنده است و پرچم اسلام عزیز را همچنان برافراشته نگاه داشته است و ان شاء الله به لطف خداوند آن را به حضرت صاحب -ارواحنا فداه- تقدیم می‌نماید و این قرن همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، به لطف خداوند قرن غلبۀ مستضعفان بر مستکبران است و اسلام سنگرهای کلیدی عالم را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند.